قابلیتی به نام close friends یا دوستان نزدیک در اینستاگرام

دوستان نزدیک در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت close friends یا همان دوستان نزدیک را اضافه کرده است تا به شما اجازه دهد استوری های خود را به گروه محدودتری ارسال کنید.
پس از ۱۸ ماه آزمایش، اینستاگرام لیست متفاوتی از دوستان را معرفی کرد.
در ژوئن ۲۰۱۷ اینستاگرام اعلام کرد که قابلیت جدیدی درحال آزمایش است که “موردعلاقه” نامیده می شود. این قابلیت تلاشی برای کشف لیست دوستان و تشویق مردم برای به اشتراک گذاری بیشتر پست ها به عده ی محدودی از فالورهایشان می باشد. که در پاسخ به افزایش اکانت هایی که فقط افراد نزدیک به صاحب پروفایل آن را فالو می کنند ایجاد شده است. این شرکت به دنبال آن بود که ابزار های بیشتری برای به اشتراک گذاری خصوصی در تمامی بخش های برنامه را در اختیار کاربران قرار دهد.
نزدیک به ۱۸ ماه بعد پیچیدگی اینستاگرام برای اشتراک گذاری خصوصی فرارسید و با اتفاقات سال ۲۰۱۷ متفاوت بود.
در حال حاضر این قابلیت که دوستان نزدیک نامیده می شود برای استوری ها محدودیت گذاشته است‌ و در حالی که نسبت به قابلیت های پیشین خود کوچکتر شده است، اما دوستان نزدیک می تواند شبکه ی پویای اینستاگرام را دچار تغییرات کند.
برای استفاده از این قابلیت دوربین استوری را باز کرده و یک عکس یا فیلم بگیرید.پس از پایان فیلمبرداری ، دایره ای سبز رنگ جدید به چشم میخورد که ستاره ی سفید رنگی درون آن قرار دارد.
روی آن ضربه بزنید تا لیست دوستان نزدیک باز شود و افراد را به دایره ی داخلی اضافه کنید.
اینستاگرام بر حسب ارتباط شما افرادی را پیشنهاد می دهد و یا می توانید با استفاده از کادر جستجو لیست خود را تکمیل کنید.
رابی استین، مسئول توسعه محصولات در اینستاگرام می گوید : در مرحله ی آزمایشی مردم معمولا در حدود ۲۰ نفر را به لیست خود افزودند.

قابلیت close friends اینستاگرام
زمانی که لیستتان کامل شد می توانید با ضربه زدن بر روی دایره ی سبز استوری هایی که ضبط کرده اید را با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید.(این دکمه کوچک است و برای بازخورد بیشتر بهتر است که بزرگتر شود)
زمانی که این کار را انجام می دهید دوستان شما یک دایره ی سبز روی استوری شما در نوار بالای صفحه می بینند. این یک سیگنال بصری است که نشان می دهد دوست نزدیک شما یک پست خصوصی را با شما به اشتراک گذاشته است و از استاندارد حلقه ی صورتی دور استوری های عادی جدا می شود.‌
دوستان شما هرگز متوجه اینکه به لیست شما اضافه و یا از آن حذف شده اند، نمی شوند. برخلاف حساب های خصوصی افراد نمی توانند درخواست بدهند که به دایره ی دوستان نزدیکتان اضافه شوند. اگر افراد در لیست شما باشند، زمانی که پستی را برای دوستان نزدیکتان منتشر می کنید دایره ی سبز رنگ را می بینند و اگر نباشند نمی بینند. لیست دوستان یک ایده جدید نیست و در بیشتر شبکه های اجتماعی موفق نبوده است.
چند سال پیش، دنیس کرولی ، یکی از بنیانگذاران Foursquare گفت که کاربران درخواست های زیادی داده اند که گزینه ای برای چک کردن گروه کوچکی از دوستان قابل مشاهده باشد. کراولی همچنین اظهار داشت Foursquare این ویژگی را ساخته است، اما به سختی کسی از آن استفاده می کند. فیس بوک، که مالک اینستاگرام است، دارای لیست دوستان خود می باشد اما اجرای آن تا حدودی به شکل نامناسبی است و به نظر می رسد که زیاد مورد استفاده قرار نگرفته اند.

تا حدی ایجاد این ویژگی به دلیل پویایی شبکه های اجتماعی امری دشوار است. مردم ممکن است برای یکدیگر یک روز دوستان نزدیکی باشند و طی گذشت زمان از یکدیگر دور شوند. در مورد اینستاگرام، این مطلب بدین معنی است که افزودن و حذف افراد از لیست می بایست به لحاظ اجتماعی تا حد ممکن ساده باشد. شرکت امیدوار است با ایجاد فهرست کل هشدارها خارج از حلقه سبز، در زمینه فراهم اوردن امکانی برای به اشتراک گذاری با گروه های کوچکتر موفقیتی کسب نماید.
این شرکت امیدوار است که با ایجاد لیستی از تمامی اعلانات خارج از حلقه سبز، این امکان میسر شود که مردم بتوانند با گروه کوچکی از افراد پست های خود را به اشتراک بگذارند.
به نظر نمی رسد که فقط دوستان نزدیک در این لیست قرار بگیرند. تصورش آسان است که برندها باشگاه های هواداری یا لیست های VIP می سازند(برای اهداف تجاری) تا مردم بتوانند انتخاب کنند که پست های بیشتری از آن برند را دریافت کنند. اینستاگرام هیچ ابزار خاصی برای اجازه دادن به ناشران برای مدیریت کردن این لیست ها ایجاد نکرده است.
مدیران فیسبوک معتقدند، اینستاگرام برای پیشرفت کردن باید فضای لازم را برای حفظ ارتباط با دوستان ایجاد کند. دوستان نزدیک گامی خوشایند در این جهت می باشد.