یکی از جنبه های تحلیل SEO، بررسی ترتیب عناوین فرعی است. این بررسی به شما بازخوردی در مورد این که چقدر خوب از عناوین فرعی در محتوای متن خود استفاده کرده اید، ارائه می دهد. آیا به اندازه کافی از عناوین استفاده می کنید؟ آیا آن ها به طور موثر ترتیب بندی شده اند؟
در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چرا عناوین مهم هستند، و اینکه چطور می توانید از آن ها به طور موثر در حین نوشتن یک متن استفاده کنید.
این مقاله بخش کوچکی از بهینه سازی عناوین را پوشش می دهد.

چرا استفاده از عناوین فرعی مهم است؟

اساسا سه دلیل وجود دارد که بگوییم چرا استفاده از عناوین فرعی مهم است:
۱) عناوین مخاطبان تان را در طول خواندن متن راهنمایی می کنند.
خواندن یک قطعه متن بدون هیچ عنوانی برای تجزیه و تحیل دشوار است. این حتی برای متن وب هم صادق است چرا که خواندن از یک صفحه نمایش دشوار است. افراد به راحتی حواسشان پرت می شود و داستانی که سعی دارید تعریف کنید را از دست می دهند. عناوین و عناوین فرعی مهم ترین تابلوهای راهنما برای خواننده هستند.
افراد عناوین را با دقت بیشتری می خوانند و از آن ها برای فهمیدن اینکه یک مقاله در چه موردی است استفاده می کنند. بنابراین، عناوین فرعی باید نشان دهند که یک پاراگراف در مورد چه چیزی است، یا مخاطب نمی داند انتظار چه چیزی را داشته باشد. عناوین به مخاطب کمک خواهند کرد تا در مسیر خود بماند و پیام پست شما را درک کنند.
۲) عناوین بر سئو تاثیر می گذارند.
اگرچه عنوان احتمالا یک عامل برای رتبه بندی نیست اما بر روی سئو تاثیر می گذارد. به این دلیل است که عناوین مهم هستند تا به کاربران در درک موضوع مقاله کمک کنند. اگر خوانندگان از عناوین برای مشخص کردن آنچه که یک مقاله در مورد آن است استفاده کنند، گوگل هم همین کار را خواهد کرد.
۳) عناوین متن شما را بیشتر در دسترس قرار می دهند.
دلیل سوم اهمیت استفاده از عناوین این است که ساختار عناوین نیز برای دسترسی مهم هستند، به خصوص برای افرادی که نمی توانند به راحتی از روی صفحه نمایش متن را بخوانند. چون عناوین به زبان HTML هستند، خواننده از روی صفحه نمایش می تواند ساختار مقاله را درک کرده و تمام سرتیترها را ببیند.

چگونه از عناوین فرعی به طور موثر استفاده کنیم

بنابراین، عناوین برای ساختار متن شما از اهمیت زیادی برخوردارهستند. آن ها به خوانندگان شما اجازه می دهند که به سرعت متن شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا دوست دارند مقاله شما را بخوانند یا خیر(یا: کدام قسمت ها). به همین دلیل است که عناوین باید جذاب باشند و باید به وضوح محتوای پاراگراف زیر آن را بیان کنند.
اما چگونه باید عناوین خود را ترتیب بندی کنید؟ به شما توصیه می کنیم که در بالای هر پاراگراف بلند، و یا هر گروه از پاراگراف هایی که شبیه هم هستند یک عنوان قرار دهید.

عناوین خود را بسازید

ممکن است نام تگ های عنوان را شنیده باشید. این ها تگ های HTML هستند که برای ایجاد عناوین استفاده می شوند. مهم ترین برچسب، برچسب عنوان H1 است که معمولا عنوان یک پست است. برچسب های عنوان دارای سلسله ترتیب از H1 تا H6 هستند.

بنابراین، متن شما باید با یک عنوان اصلی H1 شروع شود، و این عنوان تنها می تواند یک بار در هر مقاله مورد استفاده قرار گیرد. عناوین دیگر را تا زمانی که یک ساختار سلسله مراتبی را دنبال کنند می توان چندین بار به کار برد. H2 زیر شاخه H1 و H3 زیر شاخه H2 هستند و به همین ترتیب ادامه می یابد. بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم:

بیشتر بخوانید:

بررسی تگ های(tag) اصلی و کلیدی HTML در صفحات وب

اضافه کردن عنوان

اما صبر کنید، چگونه عناوین را اضافه می کنید؟ اگر از WordPress استفاده می کنید، چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
۱) از طریق ویرایشگر
ساده ترین راه برای اضافه کردن عناوین از طریق ویرایشگر است. اگر در حال حاضر از ویرایشگر جدید Gutenberg block editor استفاده می کنید، می توانید به سادگی بر روی گزینه  + کلیک کرده و “Heading” را انتخاب کنید. سپس می توانید انتخاب کنید که کدام عنوان را می خواهید اضافه کنید.

اضافه کردن عنوان
اگر هنوز از ویرایشگر قدیمی استفاده می کنید هم کار آسانی است. مطمئن شوید که در صفحه بصری ویرایشگر هستید، و سپس “Heading 1” و یا گزینه دیگری را از منوی کشویی انتخاب کنید.

اضافه کردن عنوان
۲) استفاده از HTML
همچنین میتوان عناوین را با استفاده از HTML اضافه کرد. مطمئن شوید که در صفحه بصری (یا مستقیما در کد)هستید، و از برچسب های <h1>، <h2>، <h3> یا غیره برای مشخص کردن نوع عنوان استفاده کنید. هر عنوان را با یک برچسب پایانی مانند</h1> پایان دهید. مانند شکل زیر:

اضافه کردن عنوان در html

چگونه ترتیب بندی عناوین فرعی را بهبود ببخشیم

خب، اول از همه، وکاملا بدیهی است که فراموش نکنید از عناوین فرعی استفاده کنید. علاوه بر این، باید سعی کنید یک عنوان فرعی برای هر موضوع جداگانه در متن تان ایجاد کنید. این نه تنها برای هر پاراگراف، همچنین برای چندین پاراگراف درباره موضوع مشابه صدق می کند.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :